''Ukuaru'' 2018


   Vaatasin üleeile õhtul ''Ukuaru'' ära ja tõesti on sarnasus hämmastav.


   Seal filmis kolisid Minna ja Aksel metsa sisse, vanasse tallu. Mina ja mu mees otsustasime samuti kolida metsa sisse, mahajäätud ja lagunenud talukohta, mis on tühjana seisnud 90ndate algusest. Kui filmis oli Aksel natuke tõrgas metsa kolimise suhtes, siis ka meie pere meespool on siiani selle idee headuses kahtlev. Meie puhul on asi pigem selles, et kõik, mida me siin teeme, läheb puusse/metsa/ei tule välja ja alati on aega vähe.

  Meie pere naispool ehk siis mina, olen üldjuhul positiivne ja näen ikkagi tulevikus seda kohta meie pere koduna. Jah, see on suur, pikk ja kallis ettevõtmine, ning jah, kergem oleks kolida kuhugile mujale, kus on vesi joodav ja elekter liinis. Kuid nii palju, kui ma olen mõelnud sellest kohast loobumise peale, ei suuda mu mõte sellega leppida. On miski, mis hoiab siin kinni. Ei tõrju mind eemale joogikõlbmatu vesi, varemed, üksindus, paranormaalne tegevus, pidevad ebaõnnestumised, pimedus, maod, sipelgad, kehv põllutee ja muu.  Ühel päeval on ka siin kõik korras aga meil on sinna veel pikk, pikk tee. Praegusel hetkel siin me elame ja edasi saab ainult paremaks minna.

  Kui ''Ukuaru'' peres tuli lapsi aina juurde, siis meie peres on samuti palju lapsi, täpsemalt kolm. Ning kui keegi küsiks minult: ''Kas Mati on sul viimane?'', siis vastaksin samamoodi: '' Jah, praegu küll''. Millegi pärast mõlgub mõtetes, et ühel päeval võiks Metsa hoovis ringi joosta vähemalt viis last. Kuidas see meil õnnestub ja kas saatus seda soosib, eks seda ole näha. Selliste asjadega ei saa ju kunagi ise plaane teha.

   ''Ukuaru'' filmi lõpp on muidugi kurb ja Jumal hoidku meid sellise lõpu eest, kuid ka seal leidsin ma sarnasusi meie perega. Minu mees ei ole muidugi sõtta läinud ega surma saanud aga ta käib Soomes tööl. Tihtipeale olen ma mõelnud ja nutnud, et ma enam ei jaksa ja miks ma üksi pean kõigi nende koduste raskustega hakkama saama. ''Ukuaru'' filmi lõpus ütles Minna ema talle päris teravad sõnad ning minu ema on mulle öelnud asju, mis kõlavad nagu karmilt aga hiljem panevad mõtlema ja torkavad õigesse kohta. ''Ise sa need lapsed saada tahtsid!!!''

    Mingeid sarnasusi leidsin veel:
   *Ukuaru ja ka meie Metsa tallu kostub metsa tagant rong.
   *Ukuaru ja Metsa perekonnad on teistest inimestest eemal ja suhteliselt üksinda.
   *Ukuaru, kui ka Metsa talus on SUUR ARMASTUS!!!


   Ütleme nii, et ''Ukuaru'' on väga hea film ja ma julgeksin seda soovitada küll. Kindlasti andis film mulle energiat edasi rühkida oma talukoha ülesehitamisel!!! Minna ja Aksel said hakkama! Miks ei peaks hakkama saama meie!?


PS! ''Ukuaru'' on täispikana üleval Youtube's.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Mu koduke on ratastel....

Ratastel talu

3 aastat hiljem.....