Ära miinus veel tule.


   Ma tänan iga päeva, mis näitab, et kraad õues on plussis. Ei, ärge saage valesti aru. Mulle meeldib talv, kogu see jõuluteema, küünlad ja piparkoogid, perega koos olemine ja glögi soojaks tegemine. It's the most wonderful time of the year. Oooo ja see jõulumuusika!!! Jõulude ootus on lahe aeg. Peale jõule on meil kohe ka pulma-aastapäev, siis tuleb juba uus aasta ja siis tuleb minu sünnipäev. Kõik need jäävad kuu aja sisse ja mulle meeldivad nad kõik väga. Mulle meeldib väga genereerida, mida kellegile kinkida, meeldib inimesi üllatada. 

   Hetkel aga ei taha ma miinuskraade seetõttu, et meie ratastel maja küttesüsteem on tuksis. Oleme seda proovinud parandada aga tuleb vist ikka spetsialistide poole pööduda. Kahjuks aga väga suurt valikut Eestis pole, kuhu seda remonti saata. Nimelt on meie pisikesel majal diiselküttesüsteem Planar. Näeb see välja selline auto aku suurune puhur. Meil puhus see sooja torusse, mis on ühendatud tubadega maja põranda alt. Iga toa põrandas on võre, kust parematel päevadel tuli sooja, enam aga mitte. See tuleb kiirelt korda saada enne miinuseid, kuna meie majaotsingud ka venivad ja kolima me veel ei saa hakata kuhugi.


   Nii ma siin kütan. Kütan maja praegu suures toas oleva kaminaga ja liigutatava pisikese biokaminaga, mis põletab etanooli. Suures toas asuv kamin läheb kiirelt soojaks aga sooja see ei salvesta. Ka on raske sellega tervet maja kütta, kuna kaugemal asuvatesse tubadesse nii palju sooja ei jõua ja need jäävad jahedamaks. Niiet see on tavaline, et suures toas on 36 kraadi sooja ja mujal tubades vast siis 20-22 ehk see tavaline ja normaalne toatemperatuur. Biokamin aga on minu üks lemmikuid, kui küttesüsteem on katki. See on teisaldatav, pisike, ilus, ei kärssa ja teeb toad imekiirelt soojaks, lisaks maksis see vaid 22 euri. Ühe toaga kulub biokaminal umbes pool tundi, et see oleks juba normaalne, tunniga tapab see ruumis aga õhu ära ja liiga palav hakkab ka. Meil pisikesed toad, vast tavalistes majades kulub toa peale tunnike, et kringliks ei külmuks ja saaks teki alla ronida.

   Oleme siin majakeses elanud kusagil 1,5 aastat. Kunagi algusaegadel oli tavaline, et maja hommikuks külm oli või terve päev kütmata oli majas sees 6 kraadi. Ma arvasin, et see on minevik aga kalkun ka arvas ju. Nüüd siis läks jahedamaks ja avastasime, et meie küttesüsteem ei tööta. 

   Kuni on kraadid plussis, ma saan hakkama. Hommikuti on majas 18 kraadi. Esimese asjana peale voodist tõusmist panen ma riidesse ja kiirelt, kuna jahe on natuke. Mulle meenub lapsepõlv, kui pidi kooli minema ja ema tuli hommikul üles ajama. Oiii, kui külm oli sealt teki alt välja tulla. Praegu ma imestangi seda, et miks enam nii külm ei tundu. Vaevalt, et mul lapsepõlves kodus veel külmem oli, kui siin praegu. Kui riided seljas, siis kupatan kõik lapsed diivanile ja viskan neile sooja teki peale, multikad käima ja ise sean sammud kamina poole. Suur tuba on 20 minutiga soe. Siis hakkan lapsi riidesse panema ja lasteaeda viima. Maja kütan enamjaolt 2 korda, siis ei lange kraad alla 18 üldse.

   Vahepeal aga hakkas mingi talvepull pihta ja kraadid aina kukkusid aga ma saan hakkama, pean saama. Ei olnud midagi hullu, võib-olla -5 oli madalaim temperatuur, mida ma nägin õues. Aga kuna küte on maas, siis oli meil varasema 18 asemel hoopis 13-16 kraadi. Vat see oli küll krõps(krõbe). No nii külm tundus siis hommikuti. Ja siis pidin ma maja kütma 3 korda ikka päeva jooksul. Ja kui ma juhtusin minema päevaks vanaema juurde, siis oli õhtul tükk tegu, et maja soojaks saada sealt 13 kraadi pealt. Läksime üks reede õhtu Viljandisse mehe õe juurde sünnipäevale ja tulime tagasi laupäeva õhtul. Meil oli toas 10 kraadi. See oli nagu ''pauh'' 1,5 aastat tagasi ajas. 

   Tundub, et siin ei lõpe need tehnikajamad kunagi. On asi siis meis, selles kohas, kellegis, kes meid siia üldse ei tahagi või ma ei tea milles. Toon välja mõned tehnikaga seotud kahtlasemad jamad, mis on siin aset leidnud, lisaks kõigele, mis meil niigi tuksi läheb, ei tööta või rehvid puruks lähevad.

1. Too õhtu, kui Metsale kolisime. Oli kell juba väga palju. Lapsed autos magasid. Jõudsime pimedas maja juurde ja ajasime oma generaatori välja, et see tööle panna. Mis käima ei läinud, oli see generaator. Okey, mis seal ikka. Teine generaator ikka läheb ju. Aga vat ei lähe tema ka. Mis sa nüüd teed? Mine ära! ''Me ei lähe siit kuhugi'' ütlesin ma kõva häälega pimedusse. Ja natuke aega hiljem läks üks generaatoritest käima ja siia me tol õhtul jäime.

2. Meil oli siin see vana maja, mida tahtsime taastada. Selle maja kõrval kasvas üks vana ja suur kuusk aga see oli majale ohtlikult lähedal. Hakkasime seda maha võtma. Veikol oli 2 korralikku mootorsaagi, mis alles samal päeval ja päev varem lõikasid puid nii, et mühises. Tol hetkel aga mitte. Ühel sael tuli üldse käimatõmbamise nöör ära ja teine lihtsalt ei läinud käima. Samal päeval oli abiks ka Veiko isa, kellel oli mootorsaag kaasas. Aga ka tema saag sel päeval käima ei läinud. Niiet sellel päeval me ühtki puud ei puutunud. Ka mehed said aru peale kolme saagi, et midagi on viltu.

3. Müüsime maha ühe mootorratta. Sõitsin siin sellega hoovis ja tee peal. Veiko sõitis samuti. Siis panime mootorratta müüki ja nädala pärast tuli uus omanik sellele järele. Olime siin samas hoovis ja ta küsis, et ''töötab see ikka''. Mina veendunult, et: ''muidugi''. Proovib ja pusib siin masinat käima saada. Kõik nupud on paigas, kütust on, alles nädal tagasi sõitsime sellega ringi. Tüüp oli juba pea tunnike pusinud sellega, kui mulle torkas pähe, et äkki-äkki keegi lollitab ja ütlesin sellele mehele: '' tead mis, mine sinna põlluteele, meie maalt välja ja proovi seal masin käima saada. Meil siin on sellised kahtlased lood, et ei lase keegi masinatel toimida korralikult''. Olin ma oma lause lõpetanud ja mootorratas läks järgmisest löögist käima.


   Tundub nagu elektrita mahajäätud krundile ei olegi mõeldud tehnika ja elekter ja äkki ka meie!? Aga praegu tuleb saada küttesüsteem korda või leida kiirelt uus elamine, mida aktiivselt otsime.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Mu koduke on ratastel....

Ratastel talu

3 aastat hiljem.....